Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

رویال راش وارد کننده و تامین کننده فعال در حوزه فینگر جوینت در تلاش است تا با تغییر رویه های سنتی تامین چوب در کشور به عرضه کننده برتر این حوزه تبدیل شود.
موارد استفاده از چوب های ما در صفحات رویه کابینت آشپزخانه ، سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل، کانتر آزمایشگاهها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل، انواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش، کابینت و صفحه کابینت، درب های تمام چوبی، پلکان چوبی، میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و ، ادوات ورزشی، انواع ظروف کاربردی و تزئینی می باشد.
www.royalraash.com
03538414348

بایگانی

تنوع چوب‌‌‌‌‌ها و خصوصیات آن‌‌‌‌ها

 

تنوع چوب‌‌‌‌‌ها و خصوصیات آن‌‌‌‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چوب‌‌‌‌‌ها به دلیل طبیعی بودن و تنوع و گونه‌های طبیعی بودن و تنوع گونه‌های بسیار بالایی که دارند آن‌‌‌‌ها را به متریال‌‌‌‌‌‌های ویژه با خصوصیات منحصر به فرد تبدیل کرده است. چوب‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در نما‌‌‌‌ها، کفپوش‌ها و مبلمان استفاده می‌شود، دارای رنگ، نقش‌ها و خطوط بسیار زیبایی بوده که سطح کار شما را تا حد بالایی چشمگیر خواهد کرد و این ویژگی است که کار با چوب را از دیگر کار‌‌‌‌ها متفاوت و مجزا می‌‌کند.

اکنون  در این مقاله می‌‌خواهیم به تنوع چوب‌‌‌‌‌ها و خصوصیات آن‌‌‌‌ها بپردازیم و شما را نیز آشنا کنیم

.

چوب گردو  

چوبی با کیفیت بالا و زیبا می‌‌باشد که به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز بوده که روی سطح آن خط‌ها نقوشی راه به راه به رنگ قهوه‌ای تیره دارد.

این درخت دارای دوام بالایی در برابر پوسیدگی، ساییدگی و ریش شدن دارد که بافتی یکدست و محکم داشته و الیاف آن جدا نمی‌شود. قابل ذکر است که این چوب به دلیل اره خوری و صیقل پذیری خوب و تنوع زیادی که دارد در صنعت پارکت چوبی کاربرد  بسیاری دارد

این چوب در صنعت مبلمان، ساخت آلات موسیقی و رو کش کاربرد  فراوانی دارد.

 

چوب زبان گنجشک

چوب زبان گنجشک یا به اصطلاح دیگر چوب راش (ون) از جمله چوب هایی می باشد که برای تولید چوب ترمووود می توان از آن استفاده کرد.

رنگ چوب راش، رنگ کرم مایل به قهوه‌ای روشن بوده و بیشتردرمناطق شمال ایران می‌‌باشد.

درخت زبان گنجشک به قطر ۶۰ تا ۷۰ سانتی‌متر و به ارتفاع ۱۸ متر می‌‌رسد. چوب راش به دلیل ویژگی صیقلی و براق بودن و کاربرد فراوانی سطح صاف و یکدست با نقوش و رگه‌های زیبا مورد توجه تولید کننده‌های کالای چوبی قرار گرفته است

این چوب با استحکام بالایی که دارد و همچنین با قابلیت فرم دهی بیشتر در کف پوش‌ها، پله و فضا‌‌‌‌‌‌های دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد.

 

چوب توسکا 

چوب توسکا که با اصطلاح چوب توسه و با نام علمی‌‌ Alnus شناخته می‌شود این چوب با ۳۰ گونه در جهان یافت می‌شود که در چوب توسکا قشلاقی و ییلاقی وجود دارد ارتفاع این درخت به ۲۰ متر می‌‌رسد چوبی تقریبا سبک می‌‌باشد و به دلیل ویژگی چوب توسکا به رنگ کرم مایل به قرمز بوده و پرکاربردترین چوب بعد از راش می‌باشد.

این چوب در صنعت مبلمان کاربرد فراوانی داشته و همچنین به دلیل ویژگی ضد آب بودن آن مهمترین مورد استفاده آن ساخته لایه سازی در ساخت بنا‌‌‌‌‌‌های آبی می‌‌باشد.

 

چوب راش

چوب Beech به اصطلاح چوب راش به خانواده fagucea بوده و دارای سه جنس راش، بلوط و شاه بلوط بوده و از پرکاربرد‌ترین چوب‌‌‌‌‌ها در ایران می‌‌باشد.

مهمترین مزایای این چوب به دلیل رشد زیاد با قطر ۲  متر و ارتفاع ۳۵ متر برای ساخت چوب هایی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده می‌شود

 این چوب در شمال ایران، روسیه و ترکیه رشد فراوانی داشته و به رنگ کرم مایل به قرمز می‌‌باشد.

این چوب با قابلیت انعطاف پذیری و خم پذیری، مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی و تراکم بالا برای کفپوش‌ها، دکوراسیون و صنعت مبل سازی استفاده فراوانی دارد.

این چوب ازثبات ابعاد دقیقی برخوردار نیست و تنها عیب این چوب همین می‌‌باشد که با تغییرات دمایی و رطوبتی کمی‌‌ تغییر خواهد کرد و به دلیل همین ویژگی از کار‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که از دقت بالا و میلیمتری برخوردارند نمی‌‌توان از آن استفاده کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی