Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

رویال راش وارد کننده و تامین کننده فعال در حوزه فینگر جوینت در تلاش است تا با تغییر رویه های سنتی تامین چوب در کشور به عرضه کننده برتر این حوزه تبدیل شود.
موارد استفاده از چوب های ما در صفحات رویه کابینت آشپزخانه ، سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل، کانتر آزمایشگاهها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل، انواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش، کابینت و صفحه کابینت، درب های تمام چوبی، پلکان چوبی، میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و ، ادوات ورزشی، انواع ظروف کاربردی و تزئینی می باشد.
www.royalraash.com
03538414348

بایگانی

در مورد نئوپان و تخته فشرده چه می‌دانید؟

نئوپان و تخته فشرده

 

در مورد نئوپان و تخته فشرده چه می‌دانید؟

یکی از محصولاتی که از چوب تهیه می‌شود نئوپان است که احتمالا اسم آن در دروس دوران راهنمایی دیده باشید اما الان فراموش کرده باشید که نئوپان چه سازه‌ای بوده است.
نئوپان از خرده‌های چوب و ضایعاتی ایجاد می‌شود که دیگر به آن‌ها نیازی نیست و می‌توان این نوع از تخته‌ها را به راحتی ساخت و پرداخت کرد.
برای اینکه این نوع از تخته‌ها را بسازند، از خرده چوب‌ها و چسب چوب استفاده می‌شود از ترکیب این دو با استفاده از نسبت‌های استاندارد، تخته‌های نئوپان تولید می‌شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر در این مورد توضیح دهیم باید گفت که برای ساخت این نوع از تخته‌ها سه گام وجود دارد که اولین آن، تهیه خرده چوب می‌باشد که می‌توان از نجاری‌ها و جاهایی که درختان را به صورت قانونی برای تهیه چوب قطع می‌کنند، تهیه کرد.
گام دومی که برای ساخت این نوع از محصولات باید برداشته شود این است که چسب و نسبتی که باید بین چسب و خرده چوب‌ها رعایت شود را استخراج کرده و آن‌ها را مخلوط نماییم.

گام آخری که برای تهیه و ایجاد این نوع از تخته‌ها باید برداشته شود، فشرده کردن این مخلوط می‌باشد که بعد از پایان این گام می‌توان به این نقطه رسید که نئوپان خام خود را به دست بیاوریم.

این نوع از تخته‌ها به دلیل اینکه از مواد اولیه ارزان قیمتی تهیه شده‌اند، دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به تخته‌های دیگر هستند.
اما از قدیم در این مورد گفته‌اند که “هر چه قدر پول بدهی، همانقدر آش می‌خوری” که در مورد تخته‌ها می‌توان همین را در نظر داشت.

نئوپان دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشد، اما نمی‌تواند سنگینی و فشار زیادی را تحمل کند و در مقایسه با تخته‌های دیگر سبک‌تر است.
در این مورد می‌توان این نکته را مد نظر قرار داد که این نوع از تخته‌ها برای مصارف خاصی ساخته می‌شود و با محیط زیست سازگار نیست، به این معنی که این سازه و این تخته در مناطقی که رطوبت دارد نمی‌تواند دوام بیاورد و به سرعت باد کرده و از هم می‌پاشد.

در مورد ساخت این نوع از تختهها، روش‌های متفاوتی وجود دارد و تفاوتی که در این روش‌ها هست به مرحله آخر ساخت نئوپان مربوط می‌شود. با توجه به روش‌های متفاوتی که برای غلتک زنی وجود دارد می‌توان آن‌ها را دستهبندی کرد.

روش‌های غلتک زنی

۱- تخته‌های حاصل از پرس تخت یا پرس صفحه ای

۲- تخته‌های ساخته شده با پرس غلتکی (پرس بی انتها)

۳- فشرده شدن با قالب

در ادامه آن‌ها را نام برده و توضیح می‌دهیم تا شما بتوانید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید.

۱. تخته‌های حاصل از پرس تخت یا پرس صفحه‌ای

یکی از روش‌هایی که می‌توان به وسیله آن تخته‌ها را فشرده کرد، روش ساخت تخته‌های حاصل از پرس تخت یا پرس صفحه‌ای است.
اگر بخواهیم این روش را توضیح بدهیم، بهتر است دوباره توجه شما را به عنوان این روش ساخت جلب کنیم، زیرا با استفاده از این کار می‌توانید در مورد این نوع از روش ساخت اطلاعات خوبی را پیدا کنیم.

کاری که در این مرحله انجام می‌شود به این صورت است که ابتدا رویه اول را قرار داده و بعد از ریختن خرده چوب‌ها به صورت عمودی، رویه دوم را قرار می‌دهیم و با استفاده از فشار عمودی که توسط غلتک وارد می‌شود،
می‌توان خرده چوب‌ها را به هم چسباند و نئوپان را ایجاد کرد.

۲. تخته‌های ساخته شده با پرس غلتکی (پرس بی انتها)

از این روش برای زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهیم تخته‌هایی با ضخامت کم را تولید کنیم و یکی از کارهایی که در این روش می‌توان انجام داد این است که با استفاده از این روش، نئوپان‌هایی با ضخامت‌های متفاوت را می‌توان تولید کرد.

غلتک‌های پرس در این روش به حرکت در می‌آیند و با استفاده از فشار‌هایی که وارد می‌کنند، می‌توانند کیک خورد شده چوب را از بین خود عبور داده و با توجه به ضخامتی که می‌خواهند از این وسیله و این روش می‌توانند استفاده کنند.
بهتر است برای ساخت سازههای چوبی و قبل از رفتن به نجاری با انواع تخته‌ها آشنا شوید.

۳. فشرده شدن با قالب

این روش به عنوان روش آخر معرفی می‌شود و با استفاده از آن می‌توان مخلوط مورد نظر را که حاوی خرده چوب و چسب چوب است را می‌توان در آن قرار داد و داخل قالب ریخت و آن را در گرما و فشار قرار داده و تخته مورد نظر را می‌توان تهیه کرد.

یکی از رویه‌هایی که می‌تواند برای ساخت و زیبایی این نوع از تخته‌ها استفاده شود، روکش‌های ملامینه است و در بازار به نام روش‌های لترون شناخته می‌شوند و می‌توانند این کار را به راحتی انجام داد.

تخته‌های نئوپان از نظر ظاهری بسیار شبیه به تخته‌های ام دی اف هستند و می‌توان از روش‌هایی مانند وزن کردن و یا دیدن سطح مقطع تفاوت بین این دو مورد را انجام داد.
به این صورت که در نئوپان وزن زیادی را نمی‌توانیم مشاهده کنیم و همینطور استحکام کمی را می‌توان از این نئوپان‌ها دریافت کرد.

استفاده از این سازه‌های چوبی کمی سخت می‌باشد، زیرا نمی‌توان در همه جا از آن استفاده کرد.
مثلا تنها در مواردی می‌توان از سازه‌های ساخته شده با نئوپان، بهره برد که در رطوبت نباشد و فشار زیادی را به آن وارد نکنیم.

برای مثال می‌توان از آن‌ها در درست کردن شلف‌هایی بهره برد که وسایل سنگینی را نمی‌خواهیم روی آن قرار دهیم و یا اینکه می‌توانیم از آن برای استفاده در کتابخانه بهره برد و البته باید توجه کنیم که کتاب‌های سنگین را نباید روی آن قرار دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی