Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

رویال راش وارد کننده و تامین کننده فعال در حوزه فینگر جوینت در تلاش است تا با تغییر رویه های سنتی تامین چوب در کشور به عرضه کننده برتر این حوزه تبدیل شود.
موارد استفاده از چوب های ما در صفحات رویه کابینت آشپزخانه ، سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل، کانتر آزمایشگاهها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل، انواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش، کابینت و صفحه کابینت، درب های تمام چوبی، پلکان چوبی، میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و ، ادوات ورزشی، انواع ظروف کاربردی و تزئینی می باشد.
www.royalraash.com
03538414348

بایگانی

ویژگی‌ها و مزایای انواع تخته‌های چوبی

یژگی‌ها و مزایای انواع تخته‌های چوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویژگی‌ها و مزایای انواع تخته‌های چوبی

بهتر است بگوییم که ده‌ها نوع از تختههای چوبی وجود دارد و ما برای راحتی کار شما، انواعی از آن را که در ایران استفاده می‌شود و عمومی‌تر است را ببریم و توضیح ‌می‌دهیم تا بهتر بتوانید محصولی چوبی را برای خود انتخاب کنید و سفارش دهید.
یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند برای انتخاب تختههای چوبی به کار رود، زیرکی و تیزهوشی است که مطمئنا همه شما دارای این نعمت هستید و می‌توانید به خوبی انوع چوب‌ها را از هم تمیز داده و شناسایی نمایید.
اگر در خریدهای اول موفق به انتخاب تختههای چوبی مناسب نشدید، نگران نباشید زیرا کار نیکو کردن از پر کردن است و تلاش برای بیشتر فهمیدن یکی از ویژگی‌های انسان است. پیشنهاد میکنیم  قبل از رفتن به نجاری با انواع تختهها آشنا شوید .

انواع تختههای چوبی و ویژگیهای آنها

انواع تختههای چوبی عبارتنداز:

  1. تخته یا ورق پلای وود
  2. تخته MDF

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

۱. تخته یا ورق پلای وود

این نوع از تخته‌ها از به هم چسبیدن ورق‌های نازک چوبی به وجود آمده‌اند و می‌توان از آن‌ها در مواردی مانند لوازم چوبی، کابینت و سازه‌های دیگر بهره برد.
از این نوع تخته‌ها برای مصارفی مانند قالب‌گیری سازه‌های بتنی، ساخت مبلمان، کابینت، دیوارهای چوبی و مصارف دیگری استفاده می‌شود.

چیزی که افراد را برای استفاده از این نوع تخته‌ها ترغیب می‌کند، قوی بودن آن است که آن هم به دلیل چسبندگی مناسب برای این نوع از سازه‌ها است.
در ادامه مزایایی که باعث می‌شود مردم از این نوع تخته‌ها استفاده نمایند را با هم مرور می‌کنیم.

این نوع تخته‌ها در دسته تخته‌های چند لایه قرار می‌گیرد و این مورد روی استحکام آن‌ها اثر می‌گذارد.
نکته‌ای که در مورد این نوع از تخته‌ها می‌تواند مهم باشد این است که در زمان ساخت این نوع از تخته‌ها از چسب‌های مخصوصی به نام پلی اورتان استفاده می‌شود.
این موضوع می‌تواند به این نوع از تخته‌ها کمک کند که رطوبت کمتری را جذب کرده و و کمتر در معرض خراب شدن قرار بگیرند.

حتی برخی از این نوع تختههای چوبی به قدری قوی هستند که اگر روی آن آبجوش بریزد و یا اینکه اگر جسم داغی را روی آن قرار دهند که حرارت زیادی را به چوب وارد کند، در این صورت است که مشاهده می‌کنید هیچ آثاری از عواملی که گفته شد روی آن‌ها نمانده است.

این نوع از سازه‌ها و تختههای چوبی دارای اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توان از آنها برای مواردی استفاده کرد که نیاز به تخته‌های بزرگ است و می‌توان سطوح بیشتری را با این نوع از تخته‌ها، پوشش داد.

۲. تخته MDF

یکی از تخته‌هایی که احتمالا اسم آن را بیشتر از بقیه تخته‌ها شنیده باشید MDF می‌باشد.
برای معرفی MDF می‌توان به این صورت شروع کرد که این تخته‌ها در حدود ۵۵ سال پیش در آمریکا به وجود آمد و به نام آن نامی بلند می‌باشد که اگر بخواهیم به فارسی برگردانیم، به معنی تخته چوبی یا چگالی متوسط است.

این نوع از تختههای چوبی به تخته‌های فیبری معروف هستند و به روش خشک تهیه شده‌اند و برای اینکه براق‌تر و زیباتر به نظر برسند، می‌توان آن را با استفاده از ملامین و چسب روکش کرد.

این نوع از تختههای چوبی، چند سالی است که استفاده می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین تخته‌ها نام برد و جایگاه ویژه‌ای را در بین طراحان و معماران دارد.

در مورد همه گیر شدن این محصول در قسمت‌های بالا صحبت شد اما در این قسمت می‌خواهیم مزایای آن را ساختارمند‌تر نام برده و به آن‌ها توجه نماییم.

مزایای MDF نسبت به نئوپان

از مهمترین مزایای MDF میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱- یکنواختی MDF از نئوپان بیشتر است و همگن‌تر ساخته شده.

۲- MDF در برابر خش و خط خوردگی دارای مقاومت بیشتری است و می‌توان از این نوع تخته‌ها برای مواردی که امکان ساییدگی بیشتری وجود دارد، استفاده شود.

۳- یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این نوع تخته دارد این است که به دلیل محکم بودن و مقاوم بودن، بهتر می‌توان آن‌ها را با دستگاه برش داد و به اصطلاح ابزارخور‌تر و ماشین کار‌تر هستند و طرح‌هایی که با آن‌ها زده می‌شود دارای انعطاف و ریزه کاری‌های بیشتری می‌تواند باشد.

۴- محکم بودن و مقاوم بودن تخته‌های MDF می‌تواند در سازه‌های چوبی کاربرد زیادی داشته باشد.
زیرا راحت‌تر و محکم‌تر می‌توان میخ و پیچ را درون آن قرار داد و اطمینان داشت که سال‌های زیادی میخ می‌تواند در آن قرار داشته باشد.

۵- به دلیل فشردگی و روکش‌هایی که این نوع تختههای چوبی دارند، می‌توان از آن مقاومت بیشتری را انتظار داشت و سازه‌هایی را با آن ساخت که نیاز به مقاومت بیشتری دارند.

هر کدام از تخته‌هایی که تا الان در مورد آن صحبت کردیم، دارای مزایا و معایبی است.

به عنوان مثال استفاده از تخته‌های MDF می‌تواند این قابلیت را به ما بدهد که سازه‌ای محکم و مقاوم نسبت به آب داشته باشیم، در حالی که زیبایی و روح بخشی چوب را ندارد.
همینطور استفاده از چوب و تخته‌های چوبی می‌تواند زیبایی و آرامش را به محل زندگی ما بیاورد، اما امکان دارد مقاومت خوبی در برابر آب نداشته باشد و یا حتی فضا را برای رشد موریانه‌ها آماده کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی