Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

رویال راش وارد کننده و تامین کننده فعال در حوزه فینگر جوینت در تلاش است تا با تغییر رویه های سنتی تامین چوب در کشور به عرضه کننده برتر این حوزه تبدیل شود.
موارد استفاده از چوب های ما در صفحات رویه کابینت آشپزخانه ، سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل، کانتر آزمایشگاهها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل، انواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش، کابینت و صفحه کابینت، درب های تمام چوبی، پلکان چوبی، میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و ، ادوات ورزشی، انواع ظروف کاربردی و تزئینی می باشد.
www.royalraash.com
03538414348

بایگانی

ورق‌های فینگر جوینت و اتصالات طبیعی در چوب

ورق‌های فینگر جوینت و اتصالات طبیعی در چوب

یکی از کارهایی که برای ساخت هر سازه چوبی انجام می‌دهیم استفاده از اتصالاتی است که تکه‌های خشک و بی جان چوب را به هم متصل نماید و بتواند روحی زیبا به این تکه‌ها بدهد و ساختاری منظم و یکپارچه را تولید نماید.
یکی از اتصالاتی که می‌تواند تکه‌های چوب را که حروفی بی جان هستند را به هم متصل کند و سازه‌ای کاربردی که همان کلمه است را از چوب را بسازد، همین فینگر جوینت است که با استفاده از آن می‌توان کلمه‌ای با معنی را ساخت.
ورق‌های فینگر جوینت لایه‌های چوبی می‌باشد که از تکه‌های چوب طبیعی ساخته می‌شود و برای ساختن این وسیله، چوب‌های بزرگی را به تکه‌های کوچک تبدیل می‌کنند و با استفاده از اتصالات انگشتی می‌تواند این سازه را برای اتصالات دیگر بسازد.

از فینگر جوینت برای زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم وسیله‌های محکمی را از چوب بسازیم و بر خلاف تصویر عموم این نوع از اتصالات از چوب طبیعی استفاده می‌کنند و زیبایی آن‌ها نیز به دلیل طبیعی بودن آن‌ها است.

فینگر جوینت برای ساخت وسیله‌های گوناگونی مانند کابینت، میز، صندلی و دیگر وسیله‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع از اتصالات، اتصالات شانه‌ای نامیده می‌شوند و یکی از مقاوم‌ترین اتصالات را بین تکه‌های چوبی برقرار می‌کنند و بین وسیله‌های چوبی که با استفاده از فینگر جوینت ساخته می‌شود.
در فینگر جوینت، تفاوت‌های زیادی وجود دارد، یکی از تفاوت‌ها این است که در وسیله‌هایی که با استفاده از این اتصالات ساخته می‌شوند، چند تکه چوب را می‌بینیم که با استفاده از این مورد به هم وصل شده‌اند، در حالی که در خود این اتصالات داستان به گونه‌ای دیگر است.
این اتصالات به شکل پازل‌هایی در هم چفت می‌شوند.

احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که در مورد چه سازه‌ای صحبت می‌کنیم و شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که سازه‌های اتصالاتی که از آن‌ها صحبت می‌شود از چه جنسی هستند؟
در پاسخ به این افراد می‌توان گفت که قطعا کسی که این سوال را می‌پرسد فردی حرفه‌ای است که می‌داند ویژگیها و مزایای انواع تختههای چوبی متفاوت است و چوب‌های مختلف برای کاربریهای متفاوت مناسب هستند.
بهتر است بگوییم که برای ساخت اتصالات فینگر جوینت می‌توانیم از هر چوبی استفاده کنیم یا در برخی از موارد می‌توان از ترکیب چندین چوب برای ساخت این سازه‌ها، بهره برد.

 

مزایای استفاده از صفحات فینگر جوینت

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از صفحات فینگر جوینت می‌پردازیم این مزایا عبارتند از:

  1. استفاده از چوب‌های پرتی
  2. طبیعی بودن
  3. رنگ پذیر بودن ورق‌های فینگر جوینت
  4. مقاوم به رطوبت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱- استفاده از چوب‌های پرتی

این نوع از سازه‌ها از اتصال تکه‌های کوچک چوب ایجاد می‌شود، به همین دلیل می‌توان از این نوع برای مواردی استفاده

کرد که تکه‌های چوبی زیادی را از ساخت وسیله‌های چوبی داشته باشیم و ندانیم که با آن‌ها باید چه کار کنیماکنون این تکه‌های چوبی توانسته‌اند به یکی از ارزشمندترین وسیله‌های بازیافتی تبدیل شوند.

استفاده از این موارد می‌توان به جلوگیری از قطع نشدن بی رویه درختان کمک کنداین چوب‌ها قبل از این، به ذغال‌هایی تبدیل می‌شد و سرنوشت خوبی نداشتند اما اکنون می‌توان از این تکه‌ها، سازه‌های عظیم و زیبایی را تولید کرد..

۲- طبیعی بودن

موضوعی که بشر قدر آن ندانست این بوده که از وسیله و چیزهای طبیعی، روی به وسیله‌های مصنوعی آورد مانند گل مصنوعی و همین امر ادامه داشته است تا جایی که دیگر از دیدن مصنوعات بشری خسته شده‌اند و دوباره می‌خواهند به میراث خود یعنی طبیعت برگردند و با آن آشتی نمایند.
این موضوع در مورد چوب صدق می‌کند و امروزه این نوع از اتصالات به دلیل طبیعی بودن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انسان‌ها اکنون این موضوع را می‌دانند که استفاده از موارد مصنوعی می‌تواند ضرر آفرین باشد، مانند استفاده از تخته‌های ام دی اف که با استفاده از تکه‌های چوب و مواد شیمیایی ایجاد شده است و ترکیبات خطرناکی را برای سلامت انسان‌ها با خود دارد.
در مقابل استفاده از موارد و وسیله‌های طبیعی نه تنها برای انسان بد نیست، بلکه می‌تواند برای انسان‌ها مفید هم باشد و در برخی از موارد حتی به عنوان درمان می‌شود از موارد طبیعی استفاده شود.

۳- رنگ پذیر بودن ورق‌های فینگر جوینت

یکی دیگر از مزیت‌هایی که این سازه دارد این است که می‌توان به راحتی آن را رنگ کرد، زیرا جنس آن‌ها چوب طبیعی است و همین چوب می‌تواند بسیار راحت رنگ آمیزی شود. بهترین رنگی که می‌توان به این سازه‌های چوبی زد رنگ کاری موج نما است و با توجه به این که این نوع از اتصالات، طبیعی هستند، روغن‌های گیاهی و رنگی می‌تواند یکی از گزینه‌های موجود و مطلوب برای رنگ آمیزی باشد.

رنگ آمیزی در این اتصالات می‌تواند به هر شکلی انجام شود و یا حتی می‌توان رنگ را در آن‌ها تغییر داد، بدون اینکه آسیبی به چوب برسد و این در حالی است که  چنین ویژگی در سایر تخته‌های غیر طبیعی وجود ندارد.

۴- مقاوم به رطوبت

یکی از ویژگی‌هایی که ام دی اف نسبت به تخته‌های دیگر دارد، این است که در برابر آب مقاومت بالایی دارد اما به مرور دیده شده که در اثر رطوبت، این تخته‌ها خراب شده و برآمده می‌شوند در حالی که این سازه‌ها به آب واکنش نمی‌دهند و کمترین آسیب را در طی چند سال می‌خورند.

برای بهتر شدن این خاصیت می‌توان در هنگام رنگ آمیزی از روغن‌های گیاهی آبگریز استفاده شود و این کار می‌تواند مقاومت صفحه‌های فینگر جوینت را بیشتر کند.

این مزایا می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که ما را مجاب به استفاده از این سازه‌ها و اتصالات کند و برای بهتر شدن محل زندگی و طبیعی بودن آن می‌شود از چیز‌های طبیعی بهره برد و به نظر می‌رسد بازگشت به عقب در این مورد خوب باشد و در واقع به معنی پیشرفت باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی