Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

Royal Raash | رویال راش | عرضه کننده فینگر جوینت و الوار راش

رویال راش وارد کننده و تامین کننده فعال در حوزه فینگر جوینت در تلاش است تا با تغییر رویه های سنتی تامین چوب در کشور به عرضه کننده برتر این حوزه تبدیل شود.
موارد استفاده از چوب های ما در صفحات رویه کابینت آشپزخانه ، سطوح کانتر، میزهای رستوران، پیشخوان و دکوراسیون هتل، کانتر آزمایشگاهها و پذیرش بیمارستان ها، میزهای غذا خوری منازل، انواع پارکت و کفپوش، انواع دیوار پوش، کابینت و صفحه کابینت، درب های تمام چوبی، پلکان چوبی، میزهای مبلمان ، میز اداری ، صندلی ، کمد و ، ادوات ورزشی، انواع ظروف کاربردی و تزئینی می باشد.
www.royalraash.com
03538414348

بایگانی

چوب های فینگر جوینت

چوب های فینگر جوینت

 

چوب های فینگر جوینت

مقدمه

یکی از انواع صفحات چوبی، صفحات فینگرجوینت است. نام گذاری این صفحات بخاطر نحوه اتصالات موجود در آن می باشد.
قطعات کوچک ( عرض ۴-۱۰سانت، طول ۱۵-۳۰ سانت) چوب با اتصالاتی به شکل اتصالات انگشتان دست، به یکدیگر متصل میشوند.( مطابق تصویر). این اتصالات که به اتصالات شانه ای نیز نامیده میشوند، اساس صفحات فینگرجوینت را تشکیل میدهند.

قطعات کوچک چوب، که معمولا از اضافه تولید الوار باقی می مانند، به صورت اتصالات انگشتی برش میخورند و به یکدیگر متصل می شوند. با کنار هم گذاشتن تعداد بیشتری از این قطعات، صفحات فینگر جوینت در ابعاد دلخواه تولید میشوند.
این قطعات پس از کنار هم گذاشته شدن، با چسب مخصوص و دیدن حرارت، کاملا استحکام لازم را پیدا میکنند.
استفاده از قطعات کوچکتر چوب، باعث میشود تنش موجود در چوب به عنوان یک موجود زنده به حداقل برسد و امکان استفاده از آن در ابعاد بزرگتر در مقایسه با الوارهای چوبی فراهم شود.
علاوه بر این، چون صفحات فینگرجوینت از قطعات کوچک و اضافی واحد تولید الوار تولید میشوند، عملا ضایعات صنعت چوب را به میزان قابل توجهی کاهش میدهند.
همچنین برای درختانی که ابعاد یا ویژگی های آنها مناسب تولید الوار نیست، این امکان را فراهم میکند که با تولید صفحات فینگرجوینت، بتوان از آن جنس چوب ها هم استفاده نمود.

مزایای صفحات فینگرچوینت

امروزه صفحات فینگرجوینت به خاطر مزایای متنوعی که دارند کاربردهای بسیار گسترده ای در صنعت چوب پیدا کرده اند.

از این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصول نیمه آماده
  • کاهش پرت و ضایعات محصول
  • کاهش زمان و نیروی کارگری
  • ایجاد قابلیت جدید برای تولید محصولات تمام چوبی در مقابل استفاده از امی دی اف و نئوپان

البته استفاده از فینگرجوینت ها، حساسیت های مربوط به خود را نیز دارد و در بعضی موارد نسبت به الوارهای چوب خام، دقت های بیشتری را میطلبد.

روش های نگهداری صفحات فینگرجوینت

۱- محصول را تا زمان استفاده داخل نایلون نگهدارید.
۲- صفحاتی که در انبار هستند باید در نایلون نگهداری شوند و اطمینان حاصل شود که لابندهایی که بین پالت ها قرار میگیرد دارای ضخامت یکسان باشند.
۳- اطمینان حاصل شود که لابندهای بین پالت ها در طول زمان نگهداری، صاف، دارای ضخامت یکسان و‌فاصله های برابر باشند.
۴- صفحات در انبار با زمین به طور مستقیم در تماس نباشند.
۵- صفحاتی که در روی بالاترین پالت قرار دارند (یعنی هیچ پالت یا صفحه دیگری روی آن نیست)، میتوانند شامل “خمیدگی محلی” شوند. جهت جلوگیری از این اتفاق، باید یک جسم جامد سنگین روی آن صفحات قرار داد.
۶- صفحاتی که از نایلون خارج میشوند یا به قطعات کوچکتر تبدیل میشوند باید در شرایط آب و‌هوایی ( دما و‌رطوبت هوا) محل استفاده نهایی محصول قرار بگیرند.
۷- صفحات فینگرجوینت هرگز نباید در معرض نور خورشید، باد یا باران قرار بگیرند؛ اینها باید در یک محیط بسته و‌ بدون هوا نگهداری شوند.
۸- تمام صفحات باید از رطوبت و ‌جریان هوا دور بمانند تا مرحله وارنیش ( لاک زدن(
۹- محصولات در جهت ساختار ( structure ) درخت بریده شوند.
۱۰- باقیمانده قسمت هایی از صفحه که بریده شده اند، باید در نایلون نگهداری شوند و تولید محصول نهایی نباید زمان زیادی ببرد.
۱۱- عملیات رنگ و وارنیش برای تمامی سطوحی از محصول که از فینگرجوینت ساخته شده است، به میزان یکسان استفاده شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی